Wie sind Machtverhältnisse geschlechtlich konfiguriert?
Wie organisiert Kapitalismus das Netz des Lebens?
Wie intervenieren Künste in Konfliktfelder der Gegenwart?
Wie wird das Gemeinsame organisiert?
Derlei Fragen werden im MA "Kritik der Gegenwart: Künste, Theorie & Geschichte" an der @leuphana behandelt.
Bewerbungsfrist: 31. August 2023!
Spread the word! 🥳🙏
30.6.2023 11:22Wie sind Machtverhältnisse geschlechtlich konfiguriert? Wie organisiert Kapitalismus das Netz des Lebens? Wie intervenieren Künste in...Dirk Baecker zum WissZeitVG, der Universität und ihrer ungewissen Zukunft. Unbedingt lesenswert. #requiredreading https://www.soziopolis.de/unter-falschem-namen.html
20.4.2023 12:09Dirk Baecker zum WissZeitVG, der Universität und ihrer ungewissen Zukunft. Unbedingt lesenswert. #requiredreading...Delighted to announce the publication of my first-ever peer-reviewed article, together with my co-authors Lynn Rother and Fabio Mariani.
Check out "Hidden Value: Provenance as Source for Economic and Social History," now out in the Economic History Yearbook.
🥳
#digitalprovenance #digitalhumanities #naturallanguageprocessing #AI #gender #inheritance
https://doi.org/10.1515/jbwg-2023-0005
“The histories of artworks are linked.”
Why does this matter for #provenance & how does it affect #museums?
In the peer-reviewed essay “Taking Care of History: Toward a Politics of Provenance Linked Open Data in Museums,” now published in the digital publication "Perspectives on Data" from the Art Institute of Chicago and edited by Emily Lew Fry and Erin Canning, Lynn Rother, Fabio Mariani, and I tackle these questions.
https://www.artic.edu/digital-publications/37/perspectives-on-data/25/taking-care-of-history
30.12.2022 19:36“The histories of artworks are linked.” Why does this matter for #provenance & how does it affect #museums? In the peer-reviewed...Choose one.
⬆️
⬇️